System challenge

  • Mecze rozgrywane mogą być na wielu kortach, wyznaczonym przez organizatora rozgrywek
  • Każdy z uczestników otrzymuje 100 punktów na start
  • Możliwość dołączenia do ligi w każdym momencie – im później, tym mniej punktów startowych otrzymuje gracz (20 pkt mniej za każdy miesiąc zwłoki w dołączeniu do ligi)
  • Rywalizacja polega na rzucaniu wyzwań innym graczom – wygrany zabiera 15% pkt przegranego
  • Każdy może wyzwać dowolnego gracza w zasięgu lecz wyzwany ma prawo odmówić pojedynku. Aktualna wartość własnych punktów w tabeli ligi decyduje o zasięgu innych graczy dostępnych do wyzwań w wybranym zakresie procentowym (decyduje organizator). Ma to na celu rozgrywanie meczów na wyrównanym poziomie i uniknięcie jednostronnych spotkań zawodników najlepszych z najsłabszymi. Np. posiadamy aktualnie 100 pkt i widełki ustalimy na 50% to możemy wyzwać zawodników posiadających nie mniej niż 50 pkt i nie więcej niż 150 pkt.
  • W zależności od ilości graczy, każdy posiada pulę rezygnacji z wyzwania bez konsekwencji. Po wyczerpaniu tej puli, każda odmowa skutkuje stratą 5% punktów
  • Jeden gracz może wyzwać innego max 2 razy. Oznacza to, że para tych samych graczy może zagrać max 4 razy w trakcie trwania ligi
  • Gracz może być wyzwany w danym momencie jedynie przez dwóch graczy, natomiast może sam rzucać dowolną ilość wyzwań
  • Możliwość aktywowania urlopu, co skutkuje tymczasowym „wyłączeniem” gracza z pojedynków (z wyjątkiem okresu 14 dni przed końcem rozgrywek)
  • Rzucający wyzwanie wyznacza kort na rozegranie pojedynku. Wyzwany ma 2 dni na akceptację – po tym okresie wyzwanie jest odrzucone automatycznie.
  • Po akceptacji wyzwania mecz musi się odbyć w ciągu 14 dni – w przeciwnym razie gracze otrzymują karę w postaci utraty 7,5% punktów
  • Rzucający wyzwanie wybiera kort, na którym ma odbyć się pojedynek i przesyła do wyzwanego kilka propozycji terminów (lub telefonicznie gracze ustalają pasujący im termin)
  • Organizator może przyznać bonusy lub kary na zakończenie ligi w zależności od ilości pojedynków jakie rozegrali gracze. Można w ten sposób motywować zawodników do rozgrywania pojedynków.

Znajdź najbliższą ligę


Po uruchomieniu aplikacji #tenis4U i przejściu do zakładki „Turnieje” na pasku nawigacyjnym, na mapie wyświetlają się turnieje i ligi w Twojej okolicy. Markerami niebieskimi są oznaczone trwające ligi lub turnieje organizowane przez poszczególne kluby tenisowe. Zielony kolor oznacza, że zapisy do nich jeszcze trwają i możesz wziąć w nich udział.

Dzięki aplikacji będziesz również otrzymywał powiadomienia o organizowanym turnieju / lidze w Twojej okolicy, abyś nie przegapił żadnych rozgrywek.

Informacje


Po kliknięciu w wybraną ligę, istnieje możliwość zapisania się i uzyskania dostępu do wszelkich informacji na jej temat, m.in.:


  • lista kortów, na których mogą być rozgrywane mecze (po kliknięciu w dany kort możemy sprawdzić lokalizację obiektu, rodzaje nawierzchni oraz sprawdzić ceny)
  • data rozpoczęcia i zakończenia rozgrywek
  • ilość zgłoszonych graczy
  • informacje na temat nagród
  • wysokość wpisowego do ligi
  • zasady obowiązujące w lidze
  • parametry ustawień ligi

Lista zawodników


Druga zakładka na dolnym pasku nawigacyjnym przedstawia listę zapisanych graczy do ligi. Po prawej stronie przy każdym graczu jest informacja o zajmowanym przez niego miejscu w rankingu ogólnopolskim (do rankingu zdobywają punkty osoby biorące udział w turniejach i ligach przeprowadzonych poprzez aplikację #tenis4U).

Kliknięcie w danego zawodnika otwiera jego profil. Możemy w nim znaleźć statystyki, wyniki wszystkich rozegranych meczów, historię turniejów / lig, w których brał udział i wiele innych przydatnych informacji. Można również wyświetlić bilans meczów pomiędzy zawodnikami tzw. H2H.

Tabela wyników


Najważniejszy widok ligi przedstawia zajmowane miejsca przez zawodników, stosunek wygranych meczy do wszystkich rozegranych pojedynków, możliwość rzucenia wyzwania oraz aktualną ilość posiadanych punktów. Jeśli gracz jest już wyzwany przez dwóch innych graczy, widnieje przy nim status „wyzwany” co oznacza, że będzie można rzucić mu wyzwanie dopiero po zakończeniu obecnych. Jeśli gracz jest wyzwany przez jedną osobę, widnieje przy nim status „wyzwany” oraz możliwość rzucenia drugiego wyzwania. Dodatkowo widzimy, którzy gracze przebywają obecnie na urlopie oraz którzy są poza widełkami umożliwiającymi wyzwanie (gracz za silny / za słaby).

Po rozwinięciu rubryki każdego gracza mamy informację na temat wszystkich rozegranych przez niego pojedynków, tych rzuconych przez niego oraz otrzymanych od innych graczy m. in. terminy spotkań, wyniki meczów oraz odrzucone wyzwania. W celu łatwej identyfikacji i odróżnienia pojedynków rzuconych od otrzymanych zostały zastosowane dwa kolory:


  • WYZWANIA WŁASNE
  • WYZWANIA OTRZYMANE

Rzucanie wyzwań


Osoba rzucająca wyzwanie innemu graczowi wybiera klub spośród wyznaczonych w danej lidze rozgrywanej w danym mieście (lista dostępnych klubów znajduje się w zakładce „informacje”), na którym ma odbyć się ewentualny pojedynek oraz wskazuje nawierzchnię kortu. Dodatkowo może przekazać dowolną wiadomość przeciwnikowi np. o wolnych terminach, w których najchętniej chciałaby zagrać lub wskazać inne obiekty, na których byłaby skłonna rozegrać mecz.

Należy mieć na uwadze, że zgodnie z zasadami to rzucający wyzwanie gracz podejmuje decyzje o miejscu spotkania, a przyjmujący wyzwanie musi się do tego dostosować.

Statystyki


W zakładce „wyniki” w prawym górnym rogu mamy ikonę prowadzącą do statystyk ligowych, a wśród nich:

Lista graczy z największą ilością rozegranych spotkań
Jest to ważna statystyka, gdyż na jej podstawie odbywa się losowanie nagród. Każdy rozegrany mecz to jeden los, czyli im więcej dany zawodnik ma rozegranych spotkań, tym większa szansa na wylosowanie nagród

Lista najnowszych wyzwań
Informacje na temat najnowszych wyzwań i graczy biorących w nich udział

Lista najnowszych wyników
Umożliwia łatwe śledzenie ostatnich wyników w lidze

Chat ligowy


Czwarta zakładka na dolnym pasku nawigacyjnym umożliwia komunikację między zawodnikami biorącymi udział w lidze w postaci wewnętrznego chatu.

Gracze mogą przez komunikator informować o terminach, w których chcieliby rozegrać mecz, znaleźć chętnego przeciwnika na już zarezerwowany kort lub po prostu porozmawiać między sobą na dowolne tematy 😉

Własne wyzwania


Widok „moje mecze” składa się z 2 zakładek: a) własne wyzwania - kolor niebieski b) przyjęte wyzwania - kolor pomarańczowy

W zakładkach pojawiają się pojedynki, które mają 3 statusy:

Wyzwanie rzucone - użytkownik oczekuje na zaakceptowanie lub odrzucenie pojedynku przez rywala. Użytkownik do czasu podjęcia akcji przez przeciwnika ma możliwość anulowania wyzwania.

Wyzwanie w trakcie - po zaakceptowaniu pojedynku gracze mają 14 dni na rozegranie meczu i wpisanie wyniku. Jeśli w tym czasie nie zostanie podjęta żadna akcja, jest przyznawany walkower dla wyzywającego.

Wyzwanie zakończone - po wpisaniu wyniku pojedynek zostaje zamknięty i użytkownik otrzymuje lub traci punkty w zależności od rezultatu meczu. W każdym momencie dwie strony mogą zgłosić konflikt, który jest rozpatrywany przez organizatora.

Przyjęte wyzwania


W zakładce, w której użytkownik otrzymuje wyzwania od innych graczy jest podany termin 24 godzin, w czasie którego należy zaakceptować lub odrzucić wyzwanie. Po upływie tego czasu następuje automatyczne odrzucenie. Przy każdym pojedynku wyświetlane są ikony oznaczające poszczególne akcje, które może wykonać każda ze stron pojedynku:


  • ikona lokalizacji: informuje na jakim korcie ma odbyć się pojedynek, po kliknięciu otwiera się widok z informacjami o danym obiekcie
  • ikona telefonu: kontakt z przeciwnikiem
  • ikona kalendarza: możliwość dokonania rezerwacji na kortach, które mają aktywowaną opcje „rezerwacji online”. Termin pojedynku jest widoczny dla wszystkich graczy.
  • ikona rakiety: możliwość wpisania wyniku
  • ikona plusa: możliwość zgłoszenia konfliktu