System ligowy

W systemie ligowym gracze są dzieleni przez organizatora na dowolną ilość grup (minimalna ilość w grupie to 4 graczy). Organizator za pomocą powiadomień wybiera promień km w obrębie którego chce poinformować graczy o lidze. Gracze zapisują się online. Po wyczerpaniu się wolnych miejsc, istnieje możliwość dopisania się na automatyczną listę rezerwową. Kiedy zawodnik wypisze się z listy startowej, pierwszy gracz z listy rezerwowej wskakuje na jego miejsce. Organizator ma możliwość wprowadzenia obowiązkowej płatności online wpisowego przy zapisach. Kiedy zawodnik wypisze się z ligi lub jako rezerwowy nie dostanie się do głównej listy startowej, pobrana opłata jest mu automatycznie zwracana na konto. Organizator ma możliwość ręcznie rozstawić graczy do odpowiednich grup lub rozlosować ich na podstawie posiadanego przez graczy rankingu. Następnie organizator ustala ilość rund z jakich ma się składać liga. Runda oznacza czas, w którym każdy gracz w grupie ma rozegrać mecz z pozostałymi zawodnikami z jego grupy. Po zakończeniu każdej z rund, dwóch najlepszych graczy z każdej grupy awansuje do grupy wyższej, a dwóch najsłabszych spada do grupy niższej. Dzięki temu każdy gra z zawodnikami na podobnym poziomie zaawansowania zachowując jednocześnie aspekt motywacyjny w postaci chęci awansu do „lepszej” grupy oraz uniknięcia spadku. W takim systemie każdy gracz czerpie radość z gry i ma możliwość rozwijania swoich umiejętności. Dodatkowo rozstawienie na podstawie rankingu motywuje graczy do systematycznego udziału w każdym sezonie ligowym, gdyż każdy zawodnik chce być jak najwyżej rozstawiony i walczyć o czołowe lokaty. Po rozpoczęciu rozgrywek każdy gracz umawia się na mecze ze swoim przeciwnikiem w aplikacji, rezerwuje termin spotkania oraz podaje wynik. Gdyby natomiast zaszły nieporozumienia między graczami, mają oni możliwość zgłoszenia konfliktu, który rozstrzygany jest przez Organizatora. System sam podlicza punkty w trybie online, pokazuje terminy spotkań i wyniki innych graczy. Każdy może śledzić poczynania swoje i innych w lidze. W aplikacji jest też dostępna tabela podsumowująca zdobyte punkty w każdej z rund i pokazująca aktualne miejsce gracza w lidze.

  • Powiadomienia do wszystkich graczy
  • Zapisy online
  • Informacje na temat zasad, opłat, nagród w lidze
  • Automatyczna lista rezerwowa
  • Podział graczy na dowolną ilość grup (min. 4 osoby w grupie)
  • Losowanie graczy na podstawie rankingu lub ręcznie
  • Po zakończeniu każdej rundy awanse i spadki
  • Gracze umawiają się ze swoimi przeciwnikami, rezerwują termin spotkania i podają wynik online
  • Automatyczne podliczanie punktów
  • Wyniki całej ligi w trybie online

Punktacja

2 pkt za wygraną
1 pkt za przegraną
0,5 pkt za każdy wygrany set
+/- 0,1 pkt za każdy gem różnicy
+/- 0,05 pkt za każdy punkt różnicy w super tie-breaku
Dający walkowera otrzymuje 0 pkt
Otrzymujący walkowera otrzymuje 3,4 pkt
Bonus grupowy w grupie wynosi: 2 pkt x (ilość graczy – 1) + punkty grupowe z grupy niższej

Przykład

Federer vs Djokovic 6:3, 5:7, 6:4

Federer = 2 pkt (wygrana) + 1 pkt (2 wygrane sety) + 0,3 pkt (17 gemów wygranych – 14 przegranych) = 3,3 pkt

Djokovic = 1 pkt (przegrana) + 0,5 pkt (1 wygrany set) – 0,3 pkt (14 gemów wygranych – 17 przegranych) = 1,2 pkt